8 Universiteter Udnytter Kunstig Intelligens til at Fremme Studerendes Succes
Kunstig intelligens (AI) har eksisteret i årtier, men teknologien har udviklet sig dramatisk til at forstyrre industrier – herunder uddannelsessektoren – og AI i digital markedsføring er nu en selvfølge.
Anvendelsen af AI i højere uddannelse er nu en realitet og endda en nødvendighed, da det vil forandre de måder institutioner underviser på, og hvordan elever lærer. Faktisk fandt en IDC-rapport, at 99 procent af de amerikanske højere uddannelsesinstitutioner tror, at AI vil være nøglen til at drive konkurrenceevnen i de næste få år.
Mens der er enorme muligheder for at bruge AI til at forbedre effektiviteten og drive studerendes succes, er der også en bagside af teknologien. Det rejser også nye akademiske, etiske og juridiske udfordringer, der skal overvejes.
Så, hvordan bruger tertiære institutioner AI til at overgå konkurrencen og udnytte det til at drive studerendes succes?
I denne blog vil vi se på 5 fantastiske måder (plus virkelige eksempler) til at hjælpe dig med at forstå potentialet i teknologien til at:
- Vurdere og forudsige studerendes succes
- Drive personlig læring
- Fremme studerende engagement
- Besvare studerendes forespørgsler
- Forbedre studerendes fastholdelse
Vurdere & Forudsige Studerendes Succes
Det ultimative mål for universiteter og kollegier er at se studerende dimittere med relevante færdigheder, der gør dem beskæftigelsesdygtige. Derfor er det så vigtigt at kunne vurdere og forudsige en students succes.
Hvis en studerende har problemer eller sakker bagud, kan teknologi, der kan hjælpe med at gribe ind på et tidligt tidspunkt, ændre resultatet for den person og også reducere antallet af ikke-dimittender på en institution.
1) Ivy Tech Community College: Projekt Studerende Succes
I Indiana gennemførte Ivy Tech Community College en pilotundersøgelse ved hjælp af AI for at indhente data fra 10.000 kursusafsnit. Ved at identificere 16.000 studerende i risiko for at fejle i de første to uger af semesteret, tildelte kollegiet opsøgende medarbejdere til at ringe til hver studerende og tilbyde support.
Ved slutningen af semesteret blev 3.000 studerende reddet fra at fejle – 98% af de kontaktede studerende opnåede en C karakter eller bedre. Gennem Projekt Studerende Succes har kollegiet allerede hjulpet 34.712 studerende.
”Vi havde det største procentvise fald i dårlige karakterer (D’er og F’er), som kollegiet havde registreret i halvtreds år,” sagde Lige Hensley, Chief Technology Officer, Ivy Tech. ”Det ene telefonopkald var ikke alt, men det gjorde helt sikkert en større forskel, end vi nogensinde havde set.”
2) University of Michigan: M-Write programmet
Et tidskrævende område inden for undervisning er vurdering af studerendes arbejde og feedback. En række værktøjer er under udvikling på dette område for institutioner, herunder M-Write, inkuberet af University of Michigan.
M-Write er en teknologi designet til at hjælpe fakultetet med at håndtere skriveaktiviteter i stor skala. Det bruger en algoritme til at identificere områder af et skriftligt stykke, hvor studerende kæmper, og de problemer, der kunne bidrage til svagere skrivning.
Som en del af M-Write programmet introducerede seniorlektor Brenda Gunderson en række skriveprompter. Disse er rettet mod at fremkalde specifikke svar, der indikerer, hvor godt studerende forstår de koncepter, der er dækket i klassen.
Studerende, der deltog i programmet, gennemførte skriveopgaverne, indsendte dem og modtog tre af deres kammeraters opgaver til anmeldelse. Dette automatiserede system brugte derefter disse data til at skabe kursusspecifikke algoritmer, der kunne identificere kæmpende studerende.
Drive Personlig Læring
En af de ting, uddannelsesfolk er mest begejstrede for, når det kommer til AI, er potentialet til at hjælpe med at personliggøre læring.
Dette tilbyder ikke kun måder for studerende at få én-til-én vejledning, men giver også fakultetet mulighed for at bruge AI til at skabe lektionsplaner og identificere studerende, der måske har brug for yderligere hjælp baseret på deres præstationer og interaktioner.
3) Walden University: Julian
Allerede i 2018 havde Walden University øje på kunstig intelligens som en måde at forbedre sit tilbud til studerende og overgå sine konkurrenter. Med dette for øje samarbejdede Walden med Google Cloud for at udvikle en online tutor for at tilbyde personlig læring og studerendesupport, nu kendt som Julian.
Steven Tom, Chief Customer Officer i Waldens moderselskab Adtalem Global Education, siger, ”Jeg havde tidligere set koreograferede, manuskripterede vejledere det år, men den virkelige udfordring var, hvordan man driver personlig, dynamisk vejledning i stor skala. Jeg spekulerede på, hvordan kan vi levere uddannelse på steder, hvor studerende har brug for mere individualiseret hjælp? Efterhånden som AI udviklede sig, begyndte vi at tro, at der var en reel mulighed for at realisere denne vision.”
Julian tilbyder en 24/7 tutor og giver studerende mulighed for at opnå viden i deres programmer for at styrke koncepter og identificere læringshuller. Teknologien giver studerende mulighed for at se et nyt sæt aktiviteter hver gang de interagerer med værktøjet, og den skaber noter, der kan refereres til gennem hele programmet.
Efterhånden som tiden går, og teknologien bliver mere avanceret, vil Julian kun fortsætte med at udvikle sig for at møde de personlige behov hos studerende.
4) Khan Academy: Khanmigo
Grundlæggeren & CEO af Khan Academy mener, at AI kan udløse “den største positive transformation, uddannelse nogensinde har set.”
Dette personaliserede vejledningssystem bruger adaptiv læring til at give studerende adgang til en AI-drevet personlig vejleder og giver lærere mulighed for at støtte sig på en AI-undervisningsassistent. Velkommen til Khanmigo!
Chatbotten, Khanmigo, tilbyder vejledning til studerende om matematik-, naturvidenskabs- og humanioraproblemer, et debatværktøj med foreslåede emner som annullering af studielån og en skrivetutor, der hjælper studerende med at skabe en historie.
Khanmigo giver også studerende mulighed for at chatte med en voksende liste af AI-drevne historiske figurer fra George Washington til Martin Luther King Jr., og litterære figurer som Hamlet.
Fremme Studerende Engagement
Mange uddannere ser potentialet i at bruge AI primært til at drive studerendes succes for engagement. Det giver muligheden for at hjælpe studerende med at lære og nye måder at skabe og forbruge indhold på.
Da en EDUCAUSE-undersøgelse spurgte det højere uddannelsessamfund, hvordan studerende bruger generativ AI, var flertallet usikre (sandsynligvis på grund af brugens spæde start), men mange identificerede nøgleområder. Dem i top 4 var at indsende genereret materiale, idegenerering og underholdning.
Lad os se på, hvordan nogle universiteter og kollegier bruger det til at drive studerende engagement.
5) Georgia State University: Pounce
Mens Georgia States kunstig intelligens-forstærkede chatbot ‘Pounce’ blev oprettet som et værktøj til at hjælpe nye studerende med at komme i gang på universitetet (dvs. finanser og registrering), har det vist sig at øge studerendes præstation i klasserne.
Universitetet fandt ud af, at studerende, der brugte Pounce til at modtage beskeder om opgaver, akademisk støtte og kursusindhold, var mere tilbøjelige til at opnå en B karakter eller højere. For studerende, der er første generationens indvandrere, hjalp det dem med at opnå slutkarakterer omkring 11 point højere end deres jævnaldrende.
”Mens vi har set, at studerende fra alle mulige forskellige demografiske grupper har fordel, har vi konsekvent set, at de studerende, der kæmper mest overordnet, har størst fordel af chatbotinterventionen,” sagde Timothy Renick, stiftende administrerende direktør for National Institute for Student Success hos Georgia State.
6) California State University Polytechnic: Packback
Hos California State University Polytechnic, Pomona, fandt fakultetet ud af, at mange studerende ikke internaliserede materiale og delte nye ideer. I stedet skrev de spørgsmål og svar, der gentog, hvad der var i deres lærebog eller opgave.
OptiPrime – Global førende total-performance marketing “mate” for at drive virksomheders vækst effektivt. Løft din virksomhed med vores skræddersyede digitale marketingtjenester. Vi blander innovative strategier og banebrydende teknologi for at målrette din målgruppe effektivt og skabe effektfulde resultater. Vores datadrevne tilgang optimerer kampagner for maksimalt ROI.
OptiPrime strækker sig på tværs af kontinenter og strækker sig fra de historiske gader i Quebec, Canada til det dynamiske hjerteslag i Melbourne, Australien; fra den innovative ånd i Aarhus, Danmark til den pulserende energi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Uanset om vi øger brandbevidstheden eller øger salget, er vi her for at guide din digitale succes. Begynd din rejse til nye højder med os!