A marketer’s guide to marketing automation platforms

Spørgsmål til marketingautomatiseringsleverandører under en demonstration

Måske har du besluttet, at du har brug for at investere i en marketingplatform. Måske har du besluttet, at du skal ændre eller opgradere din nuværende løsning. I de seneste fem år har MarTech Replacement Survey identificeret marketingautomatiseringsplatforme som den mest udskiftede løsning i martech-stakken. Uanset hvad næste skridt er at undersøge leverandører og deres muligheder.

Her er, hvordan du kan komme i gang:

  • Lav en liste over alle de marketingautomatiseringsmuligheder, du i øjeblikket har (f.eks. udsendelse af e-mailkampagner), dem du gerne vil have (f.eks. forudsigelig scoring eller anbefalinger), og dem du ikke kan leve uden (f.eks. plug-and-play CRM-integration). Denne sidste kategori er kritisk og kan hjælpe dig med at undgå en kostbar fejltagelse.
  • Undersøg leverandører med udgangspunkt i den liste for at se, hvilke der kan opfylde dine behov. Send dem listen over, hvad du har brug for, og sæt en tidsramme for, hvornår de skal svare.
  • Overvej, om du har brug for at engagere dig i en formel RFI/RFP-proces. Dette er en individuel præference, men sørg for at give den samme liste over funktioner til hver leverandør for at lette sammenligningen.

Vores nye originale forskning, “Marketing Automation Platforms: A Marketer’s Guideer nu tilgængelig til gratis download.

De mest effektive RFP’er anmoder kun om relevante oplysninger fra leverandørerne og giver rigeligt med information om din virksomhed og dens behov. Lad leverandøren vide, hvordan du planlægger at bruge marketingautomatisering, herunder dine overordnede strategiske mål og KPI’er samt hvordan du vil evaluere succesen af dine marketingautomatiseringsindsatser. Inkluder detaljer om tidslinjer og den eksisterende digitale teknologi, du har implementeret.

Når en RFP er skrevet ordentligt, vil den lette salgsprocessen og sikre, at begge parter når til en fælles forståelse af formålet, kravene, omfanget og strukturen for det tilsigtede køb. Fra RFP-svarene bør du kunne indsnævre din liste til tre eller fire platforme til demonstration.

Inden du vælger en leverandør, skal du tjekke deres onlinecommunity og anmeldelsessider og tale med en eller to kundereferencer, helst nogen fra en virksomhed som din. Leverandøren skal kunne give dig referencer, men du bør også spørge i professionelle diskussionsfora eller på fysiske konferencer og netværksarrangementer.

Planlæg demonstrationer inden for en relativt kort tidsramme efter at have modtaget RFP-svarene for at hjælpe med at lave relevante sammenligninger. Sørg for, at alle potentielle interne brugere er med på demoopkaldet eller ved det personlige møde, og vær opmærksom på følgende:

  • Hvor nemt er det at bruge platformen?
  • Har leverandøren en forståelse for vores virksomhed og vores marketingbehov?
  • Viser de os vores “must-have” funktioner?
  • Hvis vi stiller et specifikt spørgsmål, kan de så demonstrere svaret under opkaldet?

Spørgsmål at stille hver leverandør inkluderer:

  • Hvor nemt er det at integrere denne software i min organisation?
  • Hvad er onboarding-processen?
  • Hvor lang tid tager implementeringen?
  • Hvilken slags support og træning er inkluderet i basisprisen?
  • Hvordan ser jeres partner- og udviklercommunity ud?
  • Hvordan kan jeg maksimere adoptionen i min organisation?
  • Vil vi have en dedikeret konto-repræsentant tilgængelig for os?
  • Udvender nuværende kunder fuldt ud funktionaliteten?
  • Hvilke nye funktioner fokuserer I på det kommende år?
  • Kan vi lave en testkørsel i et par dage på egen hånd (f.eks. en gratis prøveversion)? De mest effektive RFP’er anmoder kun om relevante oplysninger fra leverandørerne og giver rigeligt med information om din virksomhed og dens behov.
  • Hvordan beskytter og sikrer I kundedata? Har I en plan for, hvad I vil gøre i tilfælde af et hack eller et denial-of-service-angreb?

Bed om en demonstration af de specifikke muligheder, du har identificeret i din RFI/RFP. Overvej at anmode om produktdemonstrationer, der viser grundlæggende opgaver og demonstrerer centrale rapporter såsom:

  • Opret og rediger en ny e-mail fra bunden.
  • Importér og segmentér data, ved brug af enhver AI- eller maskinlæringsfunktionalitet, der er tilgængelig.
  • Basis datahåndtering, rensnings- og berigelsesmuligheder.
  • Opret og rediger en ny landingsside fra bunden.
  • Udfør en simpel kampagne med en e-mail, en mailingliste og en landingsside.
  • Se en rapport, der viser åbninger af e-mails, klikrater og konverteringer fra landingssider.
  • Se en rapport, der viser webtrafik og/eller specifikke leads fra en e-mailkampagne.
  • ROI-dashboard og rapporter på organisations- og kampagneskabel.
  • Kampagne-attributionsmuligheder og kapabiliteter.

Dette er et igangværende forhold — det er vigtigt at føle, at dine spørgsmål bliver besvaret.

For meget mere detaljeret information om, hvordan man vælger en MAP-leverandør, download den seneste udgave af vores gratis rapport, “Marketing Automation Platforms: A Marketer’s Guide.”

Email:










Se vilkår.


Marketingautomatisering: Et overblik

Hvorfor det betyder noget.. For nutidens marketingfolk er automatiseringsplatforme ofte centrum for marketingstakken. De er ikke nye, blændende teknologier, men snarere pålidelige støtter, som marketingfolk kan stole på for at hjælpe dem med at skille sig ud i en overfyldt indbakke og på nettet midt i en strøm af indhold.

Hvordan de har ændret sig. For at hjælpe marketingfolk med at vinde opmærksomhedskampene har leverandører af marketingautomatisering udvidet fra afhængighed af statiske e-mailkampagner til at tilbyde dynamisk indholdsudsendelse til e-mail, landingssider, mobil og sociale medier. De har også inkorporeret funktioner, der er baseret på maskinlæring og kunstig intelligens til funktioner såsom lead scoring, udover at investere i brugergrænsefladen og skalerbarheden.

Dyk dybere: Hvad er marketingautomatisering?



OptiPrime – Global førende total-performance marketing “mate” for at drive virksomheders vækst effektivt. Løft din virksomhed med vores skræddersyede digitale marketingtjenester. Vi blander innovative strategier og banebrydende teknologi for at målrette din målgruppe effektivt og skabe effektfulde resultater. Vores datadrevne tilgang optimerer kampagner for maksimalt ROI.

OptiPrime strækker sig på tværs af kontinenter og strækker sig fra de historiske gader i Quebec, Canada til det dynamiske hjerteslag i Melbourne, Australien; fra den innovative ånd i Aarhus, Danmark til den pulserende energi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Uanset om vi øger brandbevidstheden eller øger salget, er vi her for at guide din digitale succes. Begynd din rejse til nye højder med os!

Similar Posts