Customer experience tools and strategies: 2025 predictions

Sociale medier og influencere: Forudsigelser for 2025

Sociale medieplatforme er portaler til dyb, meningsfuld interaktion med kunderne. De er også stedet, hvor indholdsskabere og influencere opbygger passionerede fanbaser. For marketingfolk, der ønsker at møde kunderne hvor de er, kan sociale medier ikke overses.

Her er nogle forudsigelser om, hvor brands kan finde muligheder og innovation i 2025 for at få en fordel i det hurtigt ændrende landskab.

Kundeservice på sociale medier

Vi ved ikke, hvilken form TikTok vil tage i USA, da datoen for en sandsynlig nedlæggelse nærmer sig. Men vi ved, at uanset hvilken platform kunderne bevæger sig til, vil de have noget at sige om brands og detailhandlere. Dette skaber en mulighed for marketingfolk til at forbedre kundeservice på sociale medier i det nye år.

“Sociale medier vil dominere kundeserviceområdet,” sagde Scott Morris, Chief Marketing Officer hos Sprout Social.

Morris påpegede, at Sprout Socials Q4 2024 Pulse Survey viste, at omkring en tredjedel (35%) af forbrugerne planlægger at bruge sociale medier mere for at få besvaret kundeservice spørgsmål. “Og dette er endnu mere udtalt blandt yngre generationer som Gen Z (49%) og Millennials (41%),” sagde han.

“Da næsten alle først vender sig til platforme som Facebook og Instagram for hurtigt at få deres spørgsmål besvaret, har forventningen om hastighed og personlig tilpasning aldrig været højere,” forklarede Morris. “Faktisk ønsker 40% af alle sociale mediebrugere, at virksomheder prioriterer personlig kundeservice på sociale medier i 2025.”

AI som automatisering af (nogle) kundespørgsmål

Marketingfolk, der ønsker at holde kunderne tilfredse, vil være proaktive ved at håndtere serviceproblemer på sociale medier. AI vil spille en nøglerolle i at give svar på hyppige spørgsmål, mens menneskelig kontakt vil være nødvendig for mere specialiserede anmodninger.

“AI bør bruges til at håndtere arbejdsgang og automatiserede opgaver, således at sociale og pleje teams kan fokusere på kreativt indhold og meningsfuld kundedeltagelse,” sagde Morris.

Morris tilføjede: “Social mediemarkedsføring i 2025 bør centreres omkring at skabe immersive, personlige og strømlinede oplevelser. Med denne tilstrømning af købere vil AI-drevet kundeservice spille en kritisk rolle. Brands skal også gøre deres produkter mere synlige på sociale medier, enten gennem brugergenereret indhold eller udvidede influencer-kampagner. Brands, der tilpasser deres strategier på denne måde, vil imødekomme forbrugernes forventninger og forblive foran kurven.”

Influencer-fuldtræksstrategier

Influencere er en effektiv måde at introducere nye produkter til deres fanbaser. Udover at øge bevidstheden i toppen af tragten kan influencerindhold nå målgrupper, der er klar til at købe. Den dybe viden om brugere på sociale medieplatforme kan hjælpe med at levere disse lavere tragte resultater. Som et resultat vil flere brands lancere fuldtræksstrategier gennem influencere i det kommende år.

“Efterhånden som forbrugerinteresser bliver stadig mere nicheprægede, genkender marketingfolk behovet for at målrette mere præcist med deres influencerstrategier for at levere målbare resultater,” sagde Sean O’Brien, CTO og medstifter af influencerplatformen Mavely. “Tidligere var branchen mest fokuseret på bevidsthed og topmålinger, såsom engagement og likes. I dag muliggør teknologier som AI og app-til-app dybe links, at marketingfolk kan forbedre købsoplevelser og levere mere omfattende målinger, der driver kampagner sømløst fra post- oprettelse til køb.”

“Brands vil i stigende grad bruge creator-drevet indhold til at guide publikum sømløst fra tillidsopbyggende narrativer i toppen til konverteringsfokuserede endorsement nederst,” sagde Joseph Perello, CEO for creator marketing platformen Props. “Denne strategiske tilpasning vil forkorte kunderejsen og drive effektivitet, hvilket gør creator marketing til et essentielt værktøj for at levere målbare forretningsresultater på hver enkelt fase.”

Udforsk mere: Meta annoncerer genAI videoværktøjer og tættere creator-partnerskaber

Marketingfolk finder bedre segmentering og mere autentiske forbindelser på Bluesky

Den voksende opmærksomhed på sociale platform Bluesky som et alternativ til X vil føre til mere brandinvolvering i 2025.

“Bluesky vil skille sig ud af to hovedgrunde: dens fokus på decentralisering og dens evne til at styrke både brugere og brands,” sagde Isabel Romero, CMO for sociale mediehåndteringsværktøjet Metricool.

“For brugere vil Bluesky være det sted, hvor algoritmer ikke dikterer, hvad de ser,” sagde Romero. “I stedet er det et gennemsigtigt netværk, der prioriterer individuel oplevelse. Denne tilgang vil være som frisk luft i et økosystem fyldt med centraliserede platforme.”

Romero tilføjede: “For marketingfolk betyder det bedre kontrol over data, innovative måder at segmentere målgrupper på og vigtigst af alt, en mere autentisk og direkte relation til brugerne.”

B2B marketingfolk øger deling af kortformede sociale medier

“Efterhånden som traditionelle sociale mediestrategier bliver oversat, vil brands skifte til at engagere sig med publikum uden for deres egne kanaler,” sagde Daniel Kushner, CEO og medstifter af sociale mediemarkedsføringsplatformen Oktopost. “I 2025 vil succesfulde B2B-virksomheder indgå i kommentarer på influencere og tankeledere for at skabe samtaler og få synlighed blandt niche, højrelevante målgrupper.”

Kushner tilføjede: “Med 90% af B2B-køberne, der foretrækker video til læring, og 85% af marketingfolk, der finder det meget effektivt til engagement, vil platforme som TikTok, Instagram Reels og LinkedIn opleve en stigning i kortvarige videoer, der giver præcise branchetips, opdateringer og indsigter. I 2025 bør B2B-marketingteams prioritere kortformede fortællinger ved at skabe let fordøjelige, effektive visuelle elementer, der lokker seerne til at udforske mere langformat ressource som webinarer eller whitepapers.”

AI startups og innovation på sociale medier

“Vi ser allerede AI-funktioner blive inkorporeret i marketingteknologikassen,” sagde Natalie Silverstein, Chief Innovation Officer hos influencer marketingfirmaet Collectively. “Jeg forventer at se nogle betydelige forbedringer og endda nogle helt nye springfremad-startups dukke op. Innovationshastigheden er ved at accelerere dramatisk.”

Email:










Se betingelserne.



OptiPrime – Global førende total-performance marketing “mate” for at drive virksomheders vækst effektivt. Løft din virksomhed med vores skræddersyede digitale marketingtjenester. Vi blander innovative strategier og banebrydende teknologi for at målrette din målgruppe effektivt og skabe effektfulde resultater. Vores datadrevne tilgang optimerer kampagner for maksimalt ROI.

OptiPrime strækker sig på tværs af kontinenter og strækker sig fra de historiske gader i Quebec, Canada til det dynamiske hjerteslag i Melbourne, Australien; fra den innovative ånd i Aarhus, Danmark til den pulserende energi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Uanset om vi øger brandbevidstheden eller øger salget, er vi her for at guide din digitale succes. Begynd din rejse til nye højder med os!

Similar Posts