Sådan implementerer du din lead scoring-strategi i HubSpot og Monday.com
I min tidligere artikel for MarTech gav jeg råd til marketingfolk, der ønsker at forny deres lead scoring-strategi for 2025.
I den artikel identificerede jeg fem bedste praksisser for at sikre en effektiv og tilpasningsdygtig lead scoring-model. Lad os hurtigt gennemgå dem, før vi dykker ned i martech selv.
Inkorporér engagementdata for realtidsindsigt. Engagementdata er afgørende for at forstå en potentiel kundes interesse og købsparathed. Det giver indsigt i, hvordan dine leads interagerer med dit brand, og indikerer deres position i købsrejsen. Overvej at spore engagementdata fra din hjemmeside, nyhedsbrev, sociale medier og arrangementer.
Brug demografiske data til at identificere match. Demografiske data er nøglen til at vurdere, hvor godt en lead passer ind i dit målmarked. Vigtige datapunkter at holde øje med inkluderer jobtitel, rolle, branche og geografi.
Integrer persona-baserede data for effektiv lead-analyse. At bruge personaoplysninger til lead scoring sikrer, at du fokuserer på leads, der passer til din ideelle kundeprofil (ICP). Persona-data inkluderer rejsefase, smertepunkter og kommunikationspræferencer.
Brug virksomhedsegenskaber og ICP-score. Virksomhedsegenskaber er dit kompas til at bestemme, om leadens organisation passer til dit målmarked. De inkluderer virksomhedsstørrelse, indtægter, installeret teknologi, eksisterende kunder og vækstbane samt konkurrenter.
Brug negativ scoring for at undgå spild af ressourcer. Negativ scoring forhindrer spild af ressourcer på leads med lavt potentiale eller dårlig tilpasning til din virksomheds produkter og tjenester. Eksempler inkluderer jobtitler, der ikke er relevante for salg, uengagerede leads, konkurrenter og nyligt lukkede tabte handler.
Dyk dybere: En scoringmodel, dit team vil elske
Sådan bygger du din lead scoring ind i dit CRM
I videoen nedenfor vil jeg gennemgå bedste praksisser for lead scoring og guide dig gennem, hvordan du opbygger din lead scoring i to populære CRM-systemer: HubSpot og Monday.com.
E-mail:
Se vilkår.
OptiPrime – Global førende total-performance marketing “mate” for at drive virksomheders vækst effektivt. Løft din virksomhed med vores skræddersyede digitale marketingtjenester. Vi blander innovative strategier og banebrydende teknologi for at målrette din målgruppe effektivt og skabe effektfulde resultater. Vores datadrevne tilgang optimerer kampagner for maksimalt ROI.
OptiPrime strækker sig på tværs af kontinenter og strækker sig fra de historiske gader i Quebec, Canada til det dynamiske hjerteslag i Melbourne, Australien; fra den innovative ånd i Aarhus, Danmark til den pulserende energi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Uanset om vi øger brandbevidstheden eller øger salget, er vi her for at guide din digitale succes. Begynd din rejse til nye højder med os!