Why full-funnel marketing is key to profitability

Hvorfor fuld-funnel marketing er afgørende for profitabilitet

Hvor ofte har du set annoncer, der lover et enkelt værktøj eller en platform som den ultimative løsning på alle dine marketingudfordringer – med garanti for kvalitetskunder og salg, samtidig med at du sparer tid og penge? Hvis det lyder for godt til at være sandt, så er det sandsynligvis også det. Ingen bruger medier isoleret, så hvorfor begrænse din marketing til en enkelt kanal?

At fokusere på den platform med det højeste ROI kan virke effektivt, men det overser potentielle kunder på forskellige stadier af deres rejse. En bredere, fuld-funnel strategi, der plejer kunder fra bevidsthed til konvertering, kan give endnu bedre resultater.

Myten om den hurtige løsning

Når salget går langsomt, og øjeblikkelige resultater er nødvendige, er det nemt at lade sig lokke af løfter om et bestemt antal leads hver uge. Disse håndgribelige tal virker som den perfekte begrundelse for at fortsætte din investering. Men du indser hurtigt, at disse leads ikke er, hvad du har brug for. I stedet for at generere værdifulde muligheder, spilder du tid på at uddanne, præsentere og følge op med leads, der enten forsvinder eller ikke er kvalificerede.

Din marketing kunne tage en del af denne byrde, hvilket reducerer timerne brugt på at jagte dårlige leads. Selv når en enkelt taktik starter stærkt, er det svært at opretholde det vækstniveau uden andre komponenter til at støtte det. En blanding af organiske, betalte og græsrodsbestræbelser kan give bedre resultater fra alle kanaler.

Faldacyen om top-of-funnel dominans

Vi ønsker alle at være nr. 1 i søgeresultaterne, vores brand lysende på en reklameskilt, vores reklamer, der vinder priser og får prime tid under udsendelser. Men disse placeringer nærer mere vores ego end at bringe os resultater. Mens masse-marketing har sine fordele, er ikke ethvert brand for alle.

Brandbevidsthed er en vital komponent i marketingfunnel, men det kan være den største belastning på dit budget. Mens en Super Bowl annonce kan nå over 100 millioner seere, hvor mange af dem vil sandsynligvis købe fra dig? Dine annoncekroner bruges bedre på at øge brandbevidsthed på mere målrettede måder.

Selv top-ranking i søgeresultater kan være vildledende i deres effektivitet. Hvis dine klik, leads og salg ikke svarer til de høje placeringer og visninger, er det tid til at justere din strategi, målretning og sandsynligvis budskab.

Dyk dybere: Hvordan man bruger konverteringsdata til at forbedre top-of-funnel marketing

Manglene ved bottom-funnel optimering

Den modsatte reaktion er at fokusere eksklusivt på bottom-of-the-funnel taktik, da ROI typisk er meget højere her. Men hvis intet hjælper med at fylde den del af tragten, vil din kilde til leads hurtigt løbe tør. Efterhånden som omkostningerne per erhvervelse fortsætter med at stige, vil du bruge flere penge på lang sigt. Hvordan fikser du den ineffektive brug af penge?

Omfavn kraften i marketingfunnel

Marketing funnel illustration

Fuld-funnel marketingløsninger kan give et meget højere ROI end enkeltkanals tilgange, fordi de møder brugerne der, hvor de er i deres rejse. Brugere hopper fra app til app, mens de streamer medier på smarte enheder, og skifter så til sociale medier for at få råd fra venner. En fuld-funnel strategi giver dig midlerne til at guide en bruger på vejen mod køb, med flere kontaktpunkter skræddersyet til brugerens ønsker.

Hver fase af tragten nærer de resterende faser. Det er derfor, målrettet brandbevidsthed er afgørende for succesfulde konverteringskampagner. Med stigende omkostninger til søgeannoncer er behovet for løsninger i den øverste del af tragten også steget. Strategier, der inkluderer taktik til den øverste del af tragten, øger effektiviteten af kundeanskaffelseskampagner, hvilket resulterer i lavere omkostninger per lead end SEM alene.

Dyk dybere: 3 måder at optimere din marketingtragte for at drive indtægter og leads

Det er vigtigt at overholde følgende, når du implementerer en fuld-funnel tilgang.

1. Kend dit publikum

Forstå, hvem du markedsfører til, hvad de tænker på, og hvordan de opfører sig i hver fase af vejen til køb. Du vil bedre kunne afgøre, hvilke mediekanaler de er mest tilbøjelige til at bruge ved hvert kontaktpunkt. Du vil også være i stand til at skræddersy dit budskab til at tale til deres ønsker.

2. Plej forhold

Bed ikke dit publikum om at gøre for meget på én gang. Du vil have brugerne til at købe, men hvis de lige lærer, at du eksisterer, skal du stadig opbygge kendskabs-faktoren før de bruger penge. Opmuntr forholdet med værdifuldt indhold, der fremhæver din autoritet og troværdighed.

3. Opsæt begivenhedssporing

Opsæt sporingssystemer for hver fase i tragten, ikke kun salget. På den måde kan du bedre forstå, hvilke kanaler der præsterer godt, og hvordan kunderejsen forløber. Dine analyser kan hjælpe dig med hurtigt at pinpoint områder til forbedring, så du effektivt kan implementere nødvendige ændringer.

Analyser er uundgåelige for at bevise effektiviteten af din nye strategi, så test dine begivenheder før og efter kampagnens lancering. Hvis din begivenhedssporing er korrekt konfigureret, kan du retargete de målgrupper, du indsamler på forskellige punkter i tragten.

En multi-kanals tilgang for langsigtet succes

Selvom det er fristende at lede efter den perfekte marketingløsning, kommer bæredygtig vækst fra en velplanlagt, multi-kanals strategi. Effektiv marketing er et forskelligartet økosystem af taktikker, strategier og budskaber, der møder dine potentielle kunder, hvor de er. Hver kanal i en fuld-funnel marketingplan forstærker effektiviteten af de andre; hvis én stoppes, lider de andre.

Vær tålmodig, når du opbygger din trakt. Indledende planlægning og opsætning er afgørende, så tag højde for den tid og de ressourcer, der er nødvendige. Dette kræver mere end en enkelt-kanals løsning, men den resulterende stigning i kvalificerede leads og bæredygtig vækst vil vise sig at være investeringen værd.

Dyk dybere: Hvorfor marketingfolk bør fokusere på vækstloop, ikke tragte i orkestreringen af kunderejsen

Email:










Se vilkår.



OptiPrime – Global førende total-performance marketing “mate” for at drive virksomheders vækst effektivt. Løft din virksomhed med vores skræddersyede digitale marketingtjenester. Vi blander innovative strategier og banebrydende teknologi for at målrette din målgruppe effektivt og skabe effektfulde resultater. Vores datadrevne tilgang optimerer kampagner for maksimalt ROI.

OptiPrime strækker sig på tværs af kontinenter og strækker sig fra de historiske gader i Quebec, Canada til det dynamiske hjerteslag i Melbourne, Australien; fra den innovative ånd i Aarhus, Danmark til den pulserende energi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Uanset om vi øger brandbevidstheden eller øger salget, er vi her for at guide din digitale succes. Begynd din rejse til nye højder med os!

Similar Posts