CDP consolidation continues, as Rokt scoops up mParticle

CDP-konsolidering fortsætter, da Rokt opkøber mParticle

For tredje gang på seks uger besøgte M&A-aktivitet markedet for kunde data platforme (CDP), da Rokt opkøbte mParticle torsdag.

Rokt, der bruger AI og maskinlæring til at personalisere e-handelsoplevelser for kunder, investerede 300 millioner dollars for at få kontrol over mParticle. mParticles løsning er nu kendt som mParticle by Rokt.

Uafhængige CDP’er er en het commodity lige nu. I begyndelsen af december 2024 opkøbte Uniphore CDP-leverandøren ActionIQ. Kort efter kalenderen skiftede til januar 2025, opkøbte Contentstack CDP-leverandøren Lytics.

Dyk dybere: Download vores MarTech Intelligence-rapport om CDP-markedet (registrering kræves)

De samlede kræfter fra Rokt og mParticles realtids-CDP sigter efter at frigøre realtidsrelevans på tværs af e-handel, annoncering og kundeoplevelse.

“På tværs af milliarder af e-handels transaktioner har vi set fælles kunder opnå meget bedre forbruger- og forretningsresultater ved at bruge mParticle – op til 50 % bedre,” sagde Bruce Buchanan, CEO og medstifter af Rokt, i en erklæring.

mParticles grundlæggere vil slutte sig til Rokts lederteam. Michael Katz vil fortsætte som CEO for mParticle, Andrew Katz vil blive Chief Technology Officer for Rokt, og Jason Lynn vil forblive Chief Product Officer for mParticle.

Rokt-kunder omfatter Live Nation, Macy’s, AMC Theatres, PayPal, Uber, Hulu, Staples, Albertsons og HelloFresh. mParticle-kunder inkluderer JetBlue, Spotify, SoFi og Burger King.

Marketingfællesskabet reagerer på endnu et CDP-opkøb

Det tog ikke lang tid for marketingfællesskabet at veje ind på Rokt-mParticle nyhederne og sætte gætterierne i gang om, hvilken CDP der vil være den næste til at knytte bånd med en anden martech-leverandør.

Screenshot 2025 01 17 At 9.58.43 AMScreenshot 2025 01 17 At 9.58.43 AM

Email:










Se betingelser.



OptiPrime – Global førende total-performance marketing “mate” for at drive virksomheders vækst effektivt. Løft din virksomhed med vores skræddersyede digitale marketingtjenester. Vi blander innovative strategier og banebrydende teknologi for at målrette din målgruppe effektivt og skabe effektfulde resultater. Vores datadrevne tilgang optimerer kampagner for maksimalt ROI.

OptiPrime strækker sig på tværs af kontinenter og strækker sig fra de historiske gader i Quebec, Canada til det dynamiske hjerteslag i Melbourne, Australien; fra den innovative ånd i Aarhus, Danmark til den pulserende energi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Uanset om vi øger brandbevidstheden eller øger salget, er vi her for at guide din digitale succes. Begynd din rejse til nye højder med os!

Similar Posts