AI continues to aid marketers’ quest for authenticity: Report

AI fortsætter med at støtte marketingfolk i deres søgen efter autenticitet: Rapport

Ifølge HubSpots nye rapport om Marketing 2025 muliggør marketingfolk hurtig adoption af AI, at de kan afprøve forskellige strategier og fokusere mere på autenticitet.

Rapporten, der er baseret på en undersøgelse af 1.200 marketingledere, forudsiger, at dette bliver et år, hvor eksisterende marketingtrends justeres. Udover den øgede integration af AI i arbejdsgange vil 2025 også se, at B2B og B2C fokuserer mere på Millennials og Gen Z samt brandstyret markedsføring.

Selvom det ikke kommer som en overraskelse, siger rapporten, “AI-drevet markedsføring fører til lettere og mere ubesværet vækst og fremhæver den stigende integration af AI i arbejdsgange. Marketingfolk bruger AI til dataanalyse og indholdsgenbrug, hvilket giver dem tid til at engagere publikum mere personligt med rigt indhold.” Dette styrker dog også den pointe, at “datadrevet markedsføringsstrategi ikke længere er en nice-to-have, men databeskyttelse er en bekymring.”

Dyk dybere: Data, AI og reklame: Forudsigelser for 2025

Rapporten understreger behovet for at målrette mod Millennials og Gen Z og siger, at “Marketingfolk intensiverer deres fokus på Millennials og Gen Z publikum.” Dette er ikke breaking news. Disse generationer har drevet forbrugertendenser i årevis, og deres digitale kompetencer kræver sofistikerede strategier, der prioriterer autenticitet og brandværdier.

Millennials, Gen Z og jagten på “autenticitet”

Dette fokus på autenticitet strækker sig ud over generationsdemografier. Som rapporten bemærker, “Virksomheder øger investeringerne i brandstyret markedsføring, og autenticitet resonnerer.” Dette stemmer overens med den stigende betydning af creator economy. Det er vigtigt at arbejde sammen med influencere, der virkelig forbinder sig med deres publikum.

Dette vil også placere mærker i en interessant situation, hvis deres autentiske værdier er i konflikt med den kommende administrations. Mens Mr. Trump ikke tøver med at kritisere virksomheder, han er uenig med, vandt han kun valget med 1,5%. Det betyder, at mærkerne må navigere mellem præsidentens synspunkter og den store modstand.

AD 4nXcO3VTtpxyc Sq MuZlN2Mo3AYnnLb5thxZZ0Q0L2IvVNlL8TApgJ CFD3Qu9bVTiukDtRvUtUSFi6O MqJkL3f43GwsQy MAdgFiuxfshQ6OchDNJLIpH3be PifzwwhXP8sqyrA?key=djFEKQ3V VJkpaqV1spWNyumAD 4nXcO3VTtpxyc Sq MuZlN2Mo3AYnnLb5thxZZ0Q0L2IvVNlL8TApgJ CFD3Qu9bVTiukDtRvUtUSFi6O MqJkL3f43GwsQy MAdgFiuxfshQ6OchDNJLIpH3be PifzwwhXP8sqyrA?key=djFEKQ3V VJkpaqV1spWNyum
Kilde: HubSpot State of Marketing 2025

Visuel historiefortælling: En løbende udvikling

Rapporten fremhæver også stigningen af visuel historiefortælling og siger, “Vi er trådt ind i en æra med visuel brandhistoriefortælling, og creator economy blomstrer.” Igen er dette ikke en pludselig forstyrrelse, men en fortsættelse af en tendens, vi har set i årevis.

Dominansen af platforme som YouTube, Instagram og TikTok understreger behovet for overbevisende visuelle elementer og engagerende fortællinger. Rapporten bemærker også, “De indholdsformater, som marketingfolk siger giver det højeste ROI, er kortvideo (21%), billeder (19%) og live-streamede videoer (16%), og marketingfolk planlægger at investere mere i dem.

Selvom rapporten ikke afslører banebrydende nyheder, er det en værdifuld påmindelse om, hvordan det digitale landskab udvikler sig. Den vigtigste takeaway? De mest succesfulde marketingfolk vil være dem, der kan bruge AI til at blande menneskelig kreativitet og strategisk tænkning for at skabe autentiske brandoplevelser.

Den fulde rapport kan findes her. (Registrering kræves)

Email:










Se vilkår.



OptiPrime – Global førende total-performance marketing “mate” for at drive virksomheders vækst effektivt. Løft din virksomhed med vores skræddersyede digitale marketingtjenester. Vi blander innovative strategier og banebrydende teknologi for at målrette din målgruppe effektivt og skabe effektfulde resultater. Vores datadrevne tilgang optimerer kampagner for maksimalt ROI.

OptiPrime strækker sig på tværs af kontinenter og strækker sig fra de historiske gader i Quebec, Canada til det dynamiske hjerteslag i Melbourne, Australien; fra den innovative ånd i Aarhus, Danmark til den pulserende energi i Ho Chi Minh City, Vietnam. Uanset om vi øger brandbevidstheden eller øger salget, er vi her for at guide din digitale succes. Begynd din rejse til nye højder med os!

Similar Posts